My Music

Monday, September 28, 2009

Story just for fun..

Ali pegi interview kerja sebagai setiausaha. Bila pengurus nampak dia dengan pakaian yang tak kena konsep dan juga rambut yang berwarna belang putih dan emas, dalam hati dia mula membentak; "Argghhh! Orang macam ni pun ada!". Tapi apa-apapun dia kena interview juga si Ali ni. Jadi dia pun tanyalah Ali, "Kalau awak dapat buat ayat dalam bahasa Inggeris dengan menggunakan perkataan yang saya bagi, saya rasa awak ada peluang untuk kerja ni! Perkataan-perkataannya ialah GREEN, PINK, YELLOW, BLUE, WHITE, PURPLE dan BLACK!". Jadi Ali pun berfikir sejenak dan kemudian menjawab... "I hear the phone GREEN, GREEN... GREEN..., then I go and PINK up the phone, I say YELLOW...BLUE's that? WHITE did you say? Aiya...! wrong number la... Don't PURPLEy disturb people and don't call BLACK, ok? Thank you." Lepas tu pengurus tu terus pengsan!!

Thursday, July 16, 2009

Soal Jawab

Jawapan utk soalan... hehe

1) Bekas kekasih saya
- Tak Ingat la.. hahahaha

2) Saya sedang mendengar
- Bagaikan Bidadari

3) Mungkin saya patut
naikkan berat badan sikit

4) Saya suka
- Online, karaoke, Hangout dan main HP.

5) Sahabat-sahabat saya
- Taknak sebut.. kang ada yg TACINK nama tak disebut.. Rahsia.. shhh


6) Saya tak faham
– kenapa ada manusia suka tak pernah puas dan bersyukur dengan apa yg dia ada...!!

7) Saya kehilangan
–Insan yg sgt aku syg giler vavy ahh.. tahun 2005.. aku nyesal aku tak matang time tuh.. Nama dia 'S'.. Orang Sabah... But still contack sampai skang... juz fren.. =)

8)Ramai yang berkata
–Mikey tak sombung rupanya.. Ingatkan sombung.. =)

9) Cinta itu adalah
– Serius indah.. aku akan jaganya dgn baik..

10) Saya akan cuba
– Menjadi manusia yg berguna kepada agama bangsa dan negara..

11) Telefon bimbit saya
– Nokia...

12) Bila saya terjaga
– Check Handphone dan Baca Msg Masuk.. Reply kemudian.. hehe

13) Saya paling meluat
– Manusia yg mengada-ngada... Demand dan Kekwat... Bye2 la org camneh...!!

14) Pesta/parti adalah
– keseronokan yg berlipat ganda tiada tandingan.. haha

15) Haiwan yang paling comel pernah saya temui

– 2 ekor Kucen ini.
Nama beliau ialah:

'Datin Boppy'..Tan sri Fookies Gronjong

16) Peringkat umur yang paling menyeronokkan saya ialah
– Masa perngkat sekolah menengah. Banyak perkara menarik salah satu skandal sana sini. skang dah insaf ok.

17) Hari ini
– Hari Khamis (6hb January 2011) .. Dalam Bilik...

18) Malam ini saya akan
– Update blog dan tido..

19) Esok pula saya akan
– Bangun tgh hari, siap2 dan pegi kerja...

20) Saya betul-betul inginkan
– Sebuah Kereta Suzuki Swift Dan Iphone 4.

21) Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini
– wajah sebenar... hehe

22) Pusat membeli-belah atau arked permainan
- Dua2 pun layan...

23) Makanan Barat atau Jepun?
– Barat.. aku tak suke mentah2 neh.. uwerk..!!

24) Bilik yang terang atau gelap?
–Suram2.. baru cool.. ditambah pewangi Lavender..


25) Makanan segera adalah
–Mee sedap. Tapi tak la sedap sgt.

26) Ayat terakhir yang anda telah katakan pada seseorang
– i tgh update blog.. nanti2 i reply sms u... =p

27) Siapakah org yg paling anda syg?
Of course
Mursid bin Md Saleh (dad)
Siti Salmiah bte kassim (mum)
Murzaidy bin Mursid (along)
Murzailin Bte Mursid (kakak)
Teman-Teman yang selalu bersama mikey.

28) Pernah tgk Kemaluan perempuan?
- Yes.. Sudah Semestinye.. haha.. Camni caranya... hahaha

ouhh.. camni bentuknyer..

29) Perkara paling anda Benci?
- Mungkir Janji
- Tunggu org bersiap lambat gler...
- Hipokrit
- Menipu + Mencuri
- Demand + Berlagak

30) Haiwan yg anda takuti?
Binatang neh.. pebenda ntah.. spesis ape aku pun tak tahu.. tp aku cuak gak la tgk kalau binatang neh depan aku..


31) Cara anda pikat perempuan..?

Tengok je bole.. sentuh jangan tau..
lepas kejadian ni, terus pompuan minat kat aku. haha..

p/s: Hanya rekaan semata2 ok. Takde kene mengena ngan si A dan si B. Tettt---


31) Aku bangga bila...

Gamba aku kat majalah ditambah ngan pompuan secantek neh baca pasal aku.
hehe..

Friday, April 17, 2009

KISAH SEORANG PANGLIMA

KISAH SEORANG PANGLIMA

Tahun 1441- Sebelum memulakanperjalanan menuju ke medan perang, seorang panglima menemui rakan yg cukup dipercayainya.

PANGLIMA: Simpan anak kunci ini! Jika aku tak kembali, kau bukakanlah cawat besi isteri ku. Aku izinkan dia berkahwin dengan sesiapa yg disukainya.

RAKAN : Baiklah sahabat ku.

Menjelang petang, ketika panglima bersama tenteranya berehat di sebuah lembah, kelihatan di kejauhan seorang lelaki menunggang kuda cukup pantas menuju ke arah kumpulan tentera itu. Setelah hampir, barulah panglima mengenalinya - dia ialah rakan yg cukup dipercayainya itu.

RAKAN : Maaf… panglima bagi kunci yg salah!! (Hhmmh hampeh, dah cuba buka dulu rupanya! hehe)


Wednesday, April 15, 2009

Cerita Sedih + Lawak

Pada suatu malam, seorang ayah mendengar anaknya berdoa. "Ya, tuhanku,selamatkanlah Mak, Ayah, Nenek. Selamat tinggal, Datuk".

Si ayah kurang pasti akan maksud doa tersebut, tetapi keesokan harinya si datuk ditemui mati kerana sakit jantung.

Pada malam itu, si ayah mendengar anaknya berdoa lagi. "Ya, tuhanku,selamatkanlah Mak dan Ayah. Selamat tinggal, Nenek".

Si ayah terasa amat risau. Keesokan paginya, si nenek pula ditemui mati,juga kerana sakit jantung.

Si ayah yang ketakutan mendengar anaknya berdoa lagi malam itu. "Ya,tuhanku, selamatkanlah Mak. Selamat tinggal, Ayah".

Si ayah panik sepanik-paniknya. Dia berjaga sepanjang malam dan pagi-pagi lagi sudah pergi bertemu dengan doktor untuk memastikan bahawa dia sihat.

Bila dia pulang ke rumah, isterinya menunggu di depan pintu. "Bang, abang pergi mana, kalau abang ada pagi tadi boleh jugak tolong tolong, kecoh pagi tadi tau!"

Si ayah yang hairan bertanya, "apa yang terjadi pagi tadi?"

Isterinya (dengan muka sedih) menjawab "Tukang kebun kita, Pak Mat mati sakit jantung pagi tadi ..."

Si ayah... ?@!%^#=+??

Kwang Kwang Kwang ...


p/s: anak saper sebenarnya budak nih?